#889: hemmagjorda chips

Kolla vad jag har gjort, hemmagjorda chips! Blev supergoda och inte alls svåra att göra! 
 
Du behöver: En stor sötpotatis

Valfri smak att krydda med

 

Gör såhär: Sätt ungen på 100 grader. Skölj en stor sötpotatis och hyvla den sedan i tunna bitar med en osthyvel. Bred ut skivorna på en bakplåt med bakplåtspapper och krydda sedan med den smak som önskas, ex salt, peppar, chili, vitlök. Låt plåten stå inne i en timme eller två. Ett tips kan vara att med jämna mellanrum titta till dem och ta ut när de fått färg och blivit knapriga!

 

omo, måste vara så himla gott! Mums!

Såg supergott ut! Får testa nästa helg ^^

Guh , vilken bra blogg!

Svar: Tack, vad glad jag blir!!
Joanna D. Hansson

Åååh detta måste jag heöt klart pröva! Tack för tipset!

Mums!!

Men fu tusan så gott det såg ut! Väldigt fotogeniqua chips ;) hihihi

Ser sjukt gott ut! Ska definitivt prova.

bra tips!!

Jag visste inte att man kunde göra hemgjorda chips! fett coolt ju, det måste jag göra haah :) Allt bra? Kram

Lät gott! :)

Måste provas någon gång! Ser dögott ut

Måste prova! Ser jättegott ut :)

Ser super gott ut! Aldrig testat med sötpotatis! :D

häftigt!!

Ser riktigt gott ut faktiskt!

Gott :)

Sötpotatis.. Blir det inte väldigt sött då? :) Hur blir det om man använder vanlig?

SVAR: Okej! Tack för ditt svar :)




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR