ajöss fina hårfärg


Ser ni så urtvättat det har blivit?! Är redo för att lägga mig ner på golvet och börja gråta. Har en hemsk färg just nu. Var så satans nöjd med den färgen jag hade precis när det var nyfärgat. Och efter en veckas tvättning vill jag helst inte att det ska se ut såhär. Tappar jätte mycket färg när jag duschar och ni ska se min handduk haha. Gick ner till frissan och klagade lite, kände mig jätte taskig och dum som klagade men jag kände att jag var tvungen. Jag betalade ändå 850 kronor för en permanent färg. Men när man färgar det rött så är det rätt mycket färg som ska i och jag antar att det finns risk för att färgen åker ur då. Anyway, hon var så snäll och sa att hon kunde färga om det på onsdag nästa vecka, får hoppas det blir bra och att det håller då. Känner även för att smälla till varje person som frågar om jag har färgat om mitt hår igen eftersom jag inte har det och jag vet hur ful färgen är. Så snälla, fråga inte. Nu vet ni.

Tänk på att tvätta håret med schampo och balsam för färgat hår.

Läser en annan tjejs blogg som också har knallrött hår, och hon har gjort ett inlägg om hur hon håller det rött. Kanske hjälper lite ---> http://lioa.blogg.se/2011/october/haircolor.html

dem röda pigmenten har svårt att fästa & stanna i hårstrået eftersom dem inte är naturliga. Jag är själv en rödtott och vet exakt hur din besvikelse känns! I sommar var jag typ, orange -.- Men det bästa är att köpa en röd färginpackning. Den kan du ta i en gång i veckan i duschen, så får du tillbaka samma as niciga färg och lyster. Fråga din frisör om hon inte kan köpa hem det(om hon inte redan har det), för det tycker jag hon gott kan göra! Sen vet jag inte hur ofta du tvättar ditt hår, men du kan också försöka vänja av håret att behöva bli tvättat hela tiden. Det gjorde jag, nu behöver jag bara tvätta det 2/3 gånger i veckan eftersom det inte blir flottigt alls lika fort. Jävlar vilken lång kommentar detta blev, men jag vet ju hur det är liksom, dessutom läser jag till frisör själv så :P Good luuuck! ((:

sv: bara kul att hjälpa till, helst eftersom jag vet hur det är (: Åh du det gör du rätt i! :D kram!

svar: haha ellerhur, riktigt gott!



jag hade också så rött hår en gång och det blir dassigt rätt snabbt. jag valde därför att färga mitt hemma med en färg från ica för typ 80 kronor. då kan man färga det oftare eftersom det inte kostar så mycket. och riktigt snygg färg blev det faktiskt! :) hoppas de löser sig!

Det ska väl finnas någon slags inpackning som heter Revlon någonting tror jag. Är typ en "färgbomb".. Vet inte vad det är men det låter bra. Man använder den när man duschar och det gör att färgen håller. Lär ju bli billigare än att färga om!

jag använde en inpackning 20 minuter 1 gång i veckan när jag var rödhårig, färgen föll sig som ny från september till november utan ny färg (förutom utväxten) :)




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR