#921: mexiko del tre

Eftersom det var så jäkla tradigt väder så bestämde vi oss för att vi måste ju göra någonting. Vi kunde ju inte bara sitte inne och uggla på hotellet. Det finns inga direkt utflykter man kunde göra när det regnade så vi bestämde oss för att besöka till Cancun, Tulum och Playa del Carmen (alla på olika dagar såklart). Dessa tre första bilderna är från Playa del Carmen och jag insåg nyss att den orange dödskallen på andra bilden var den jag köpte haha. Det fanns sådana överallt man gick och ingen var den andra lik eftersom de var handmålade. Alla var så otroligt fina. 
 
Vi besökte även en krokodil farm där det fanns bla papegojor, apor och sköldpadder också. Vi fick både mata och hålla djuren och det var så coolt! Låter som värsta djurnörden men detta var typ resans höjdpunkt??
 
När vår guid berättade att vi skulle få hålla en LITEN krokodil blev alla överraskade när hon sedan tog upp den. Den var ju inte så liten haha, och tung var den också!! Åh, tyckte den var så söt!
 
Sedan gick vi vidare till leguanerna (spännande såklart!!)
 
Ser han inte glad ut, herr krokodil?? Vi fick även se en lite annorlunda sköldpadda som de hade gett namnet Miss Piggy vilket jag kan förstå haha. Dess skal var inte enbart hårt utan det var bara en liten del av det som var det. Den var så kelen och charmig!
 
Vi fick även hålla en orm och mata rådjur och apor. På bild nr tre ser ni en mexikansk hund utan päls. Jessica föll för den dirket som ni kan se haha. Rådjuren däremot, vilka djur. Alla var så pigga, hunriga och icke människorädda. Ville ta med mig en hem!! 
 
Jag tog inte så många bilder när vi var i Cancun eftersom vi var där för att shoppa. Vår taxichaufför var dock så snäll att han stannade vi stranden för att vi skulle få ta bilder. Här ser man verkligen hur fint vattnet är. 
 
Sist men inte minst, Tulum och Mayaruinerna. Vi hade en otroligt bra guid när vi gick vid ruinerna. Han berättade så mycket mer än bara historia. Förresten, visste ni (antar att ni inte gör det) att Tulum betyder stinky place? Och det heter egentligen inte Tulum utan Zama som Mayafolket döpte det till, vilket betyder godmorgon om jag inte minns helt fel. Nu har ni lärt er något nytt! Som sagt, vädret var inte på topp men det stoppade inte oss från att ta en titt på stranden. Den var så vacker. På vissa ställen där vi var fanns det indianer som utövande någon sorts dans, lek eller vad sjutton man nu ska kalla det, där dem svingades runt en stolpe. Blev lika nervös varje gång jag såg det. 
 
Detta var tredje och sista delen, hoppas ni tyckte det var intressant! 

jätte fina bilder

nice bilder

Vilka otroligt fantastiska bilder. Mexiko står verkligen på min "vill-åka-dit"-lista, men jag tror jag får gå klart skolan innan jag ska ha råd med det!

Åh vad kul att få läsa, ska nämligen till Playa del Carmen nu i vår så ska helt klart kolla in dina andra Mexico-inlägg! :)

Svar: Åh vad kul för dig! Mexiko är verkligen underbart!!! Hoppas dock du får bättre väder!
Joanna D. Hansson

Så härliga bilder! Är du intresserad av makeup, hudvård, kroppsvård osv. & skulle vilja arbeta med de som en hobby/heltidsjobb? Kontakta mig i sådana fall :) Jag är återförsäljare för Oriflame & kan hjälpa dig om du vill komma igång =)




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR