Q/A om byggda ögonfransar

Hur gör man?
Man limmar på fakefransar på sina riktiga fransar.

Vart kan man köpa det?
Vart man kan köpa det vet jag inte. Vet inte ens om man kan göra det där hemma men det borde man kunna. Kanske på Åhlens eller liknande. Rekomenderar dig till att gå till en salong istället för att göra det där hemma. Jag gör det på en frisörsalong.

Är det komplicerat?
Nope, du ligger stilla och blundar i någon timme.

Gör det ont?
Verkligen inte!

Är det stor chans att ögonfransarna "går av"? Kram!
Det beror helt och hållet på hur bra du tar hand om dom. Man får tex inte gnugga sig när man har dom och de två första dagarna får man inte blöta dom. Men efter hand så trillar dom av. Jag tappar extra många eftersom jag boxas och är lite brutla där.. Men jag bygger mina var tredje eller fjärde vecka.

Hur mycket kostar det?
Det varierar nog från salong till salong. Där jag gör det kostar påfyllningen 300kr/timme (tror jag) och det brukar ta en eller 1,5 halvtimme att fylla på beroende på hur många fransar man tappat. Och när man gör det första gången kostar det kanske runt 600 och uppåt och tar kanske 2 - 3 timmar.

Var gör du det?
Studio Extreme i Trelleborg!

Hur långa är dina?

Längden kan man själv bestämma, jag vet inte riktigt hur långa mina är (se bilden ovan).

Mina ögonfransar är raka och går alltså inte uppåt eller vad man ska säga. Kan man ändå bygga på det så man får "formen" att böjar uppåt? Tacksam för svar!!
Ja, det är nog inga problem!

sv: för att jag älskar din blogg haha ;)




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR