#867: svar på frågestund

Hur ser dina gympass ut? Någon speciell övning du gillar?
Jag börjar ALLTID med minst tio minuter uppvärmning, helst på löpbandet. Dels för att bli varm i kroppen inför kommande pass men även för att förbättra min kondition. När jag är klar med uppvärmningen är det dags för det tunga arbetet. Vanligtvis kör jag 10 x 3 men inbland händer det att jag kör 15 x 3. När jag är klar med gymmandet ställer jag mig tio minuter på bandet igen, för lite nedvarvning. Jag har inte alltid gjort det och gör det fortfarande inte varje gång jag gymmat men jag försöker, eftersom det arbetar ut slaggprodukter så som mjölksyra. Sist men inte minst är stretchingen, ca 30 sekunder på varje övning. Just nu kommer jag inte på någon speciell övning som jag gillar lite extra, men biceps och triceps är nog i alla fall favoriten att träna!
 
Vart gymmar du? :)
På Sports Club Oasen i Trelleborg!
 
Vart köpte du din gula jacka och nike linne? :)
Om du menar det på bilden nedan så är det en hoodie från H&M förra året. Såg dock häromveckan att det finns en nästan likadan detta året med! Nikelinnet är en sportbh som kommer ifrån Stadium eller Intersport (blandar alltid ihop dem två) men sådana fast i linnen finns även att köpa där!
 
Kan du visa hur du sminkar dig?
Jag sminkar mig inte på något speciellt sätt och tror därför inte det hade varit så intressant att se.. Målar mina ögonbryn lite, på med lite puder och sedan några drag mascara. That´s it!
 
Gör du fortfarande lösögonfransar eller har du dina naturliga nu? :)
Nein! Inga byggda ögonfransar för mig längre. Slutade bygga dem för över ett år sedan haha. Vill ni läsa mer om det så kan ni läsa inlägget (här).
 
Heej, snälla berätta hur du fick din hårfärg? Har du gjort allt hos frisör eller tror du man kan göra liknande ombre hemma? Supersnyggt!
Tack du! Jag har gjort hela min ombre hos frisör just eftersom när jag gjorde det var det rätt så nytt och ville inte experimentera med mitt hår här hemma. Jag tror absolut man kan göra en liknande hemma, nu finns det ju till och med ombre hårförpackningar som man kan köpa! Jag vill dock nästan alltid färga mitt hår hos frisör för att vara på den säkra sidan!
 
Heej! Ditt hår blev superfint tycker jag :) undrar bara vilken frisörsalong du gick på? Vad den heter osv. skulle bli super glad om du svarar :) kram
Tack tack tack, vad kul att höra! :D Jag klipper och färgar mitt hår på Studio Younique i Trelleborg. Bytade till denna salong för några månader då min frisör valde att istället öppna eget! Kram!
 
Exakt, hur många gånger har du färgat håret? Rekommenderar du att färga hemma eller hos frisör?
Haha ojoj.. det är många gånger! Håller inte koll som tur är! Jag själv föredrar att färga håret hos frisören även då det går på runt en 1000-lap.. Men då vet man att man är i trygga händer! Innan färgade min syster, som är helt amatör vad det gäller färgning, mitt hår. Men det var när jag var helbrunett så det var lite lättare då. Men efter att jag skaffat ombre färgar jag bara mitt hår hos frisör!
Har ingen bra bild på min ombre jag har nu men den är ungefär densamma som på bilden. Lite ljusare i topparna bara. 
 
Hej Joanna Hansson! Hur är det med dig?
Hola! Med mig är det bra! Själv?
 
Exakt hur gammal är du?
Vet ej, brukar inte räkna sekunder, minuter, timmar och dagar hehe! Men one thing's for sure, snart är det min födelsedag! 12 augusti, keep that in your mind!
 
Hur trivs du på Sunds? :)
Riktigt bra! Är jättenöjd över mitt val av skola. Även då min klass kanske inte är den bästa så trivs jag ändå. En sak som jag var orolig över var all denna märkeshets men faktum med att det är inte så farligt som jag trodde. 
 
Vad vill du göra efter gymnasiet? 
NJUTA! Men så blir det nog inte! Antingen ska jag läsa vidare direkt eller så tar jag ett år i USA som au pair. Får se vart livet leder mig.
 
Ditt favorit plagg i garderoben? (gärna bild) :))
Hmm, det måste jag nog säga att det är min vita kavja som ni kan se i detta inlägg. Ingenting som jag använder dagligen men trivs i den gör jag otroligt bra!
 
Favoritmaträtt? ;)
Hmm.. Can't tell. Finns så mycket god mat som jag aldrig kan tröttna på! Men en stor saftig grillad köttbit med hemmagjord potatissallad tackar jag aldrig nej till. MUMS!

Vilket är ditt favorit julgodis?
Knäck utan tvekan!
 
Vilka är dina favorit böcker (om du har några)?
Vad är böcker till mig? Haha nej jag skoja! Jag är inte mycket av en läsare, håller mig till rörliga bilder.
 
Favvofärg?
Orange, turkos och militärgrön!
 
Hur har sommaren varit än så länge?
Bara bra! Inte varit så aktiv som jag velat men det har jag mig själv att skylla!
 
Vad har du för planer längre fram i sommar?
Hmm.. Inga speciella. Jag ska jobba en hel del så när jag inte är på Hallongården hoppas jag på fint väder haha. Träffa mina kompisar och Jonatan ska jag såklart också göra.  
 
Hur länge har du och Jonatan varit tillsammans? :D
Vi hade ett halv år den 20 juli. Helt sjukt!! Inga fina bilder men vad ska man göra..
 
Morgonmänniska eller kvällsmänniska?
Förut var jag alltid en morgonmänniska. Har sedan jag gick på dagis och skola alltid stigit upp väldigt tidigt. Har nästan aldrig några problem med att komma upp ur sängen på skoldagar men när jag är ledig blir det lite svårare.. Man måste få sina sovmorgonar lite då och då!
 
Vad äter du oftast till frukost?
En dubbelmacka med tomat, gurka, sallad och skinka! Alltid alltid grönsaker på mackan!
 
Finns det någonting som du aldrig skulle kunna skriva om på bloggen?
Oh ja! Tycker inte folk ska få veta FÖR personliga saker så som bråk eller liknande. Även då jag många gånger har velat skriva av mig här så känner jag att det inte varit lämpligt, både för er och för mig. 
 
Finns det någon sak som du alltid gör när du är själv? Till exempel sjunger för dig själv, dansar runt på platsen eller pillar med håret?
Hmmm.. Det finns det säkert! Kommer dock inte på one thing atm. 
 
Har du några konstiga vanor eller "ticks" eller vad man ska säga, som du brukar göra?
Ja.. Jag river alltid av skinnbitar på mina läppar.. En jättedålig vana men jag är fast! Ibland tänker jag inte ens på att jag göra det förrens någon av mina kompisar tar bort handen från min mun haha. 
 
Vad vill du göra som verkligen skrämmer dig? Skydyving, bungy jump etc.
Hissas ner i en sådan bur i vattnet där hajar kan simma mot en. Det är något som skulle göra mig livrädd. Skydyving och bungy jump SKA jag verkligen göra innan jag dör. Men jag tror egentligen inte det är något som skrämmer mig utan något som gör mig lite nervös och hype. 
 
Har du någonsin upplevt problem med alkohol/droger/cigg?
Ja, fast dock inte med mig själv.
 
Har du någonsin testat alkohol/droger/snus?
Räknas choklad som en drog så lås in mig xD
 
Om du fick åka på resa till ett land du inte varit i förut, vilket land skulle du vilja besöka då? Och varför?
Oj, den var svår.. Finns så många olika spännande länder så det är jättesvårt att säga. Nordkorea hade varit asball, just eftersom det är som det är där. Det är svårt, att för det första, få tillstånd att åka dit och när man väl är där är det bara kulisser man ser. Sjukt spännande och galet land!
 
Om du bara fick ha på dig kläder i en färg resten av ditt liv, vilken skulle du välja?
Hmm, treakyy. Är egentligen väldigt färgglad av mig men jag skulle nog säga svart. Eller vit. Alla ser bra ut i svart eller vitt. 
 
Om du blir tvungen att stanna i en ålder livet ut, vilken ålder hade du valt? ;)
Oj oj oj.. Svårt att säga med tanke på att jag inte upplevt speciellt många! Känner lite så att det kvittar vilken ålder man är i så vill man ständigt vara i en annan. Så tyvärr, jag vet inte haha :(
 
Bootycut jeans, fint/fult? Hur skulle du matcha dem?
Jag själv är inget fan av vida jeans men rätt jeans på rätt människa är väl alltid snyggt! Hur jag skulle matcha det har jag ingen aning om.. Antagligen en tight tröja då jag själv hade sett ut som ett tält i vida jeans och pösig tröja haha!
 
Har du några planer på att tatuera dig? Isåfall vad för motiv ungefär? :D
Ohja, det har jag! Men exakt VAD och VAR är jag inte hundra på. Jag har sedan många år tillbaka viljat tatuera en smilegubbe på insidan av min läpp för då har jag alltid ett leende på läpparna! Sedan är jag sugen på att tatuera handleden eller insida överarm. En sak är i alla fall säker och ska jag tatuera mig ska den betyda någonting!
 
Har alltid undrat vilken kamera du använder... Så vilken kamera använder du?
Nikon D3100!
 
Hur har du lärt dig att fotografera och redigera dina bilder så bra? :)
Jag är självlärd. Älskar att testa mig fram och experimentera mycket. På så sätt har jag lärt mig. Hoppas på att jag kommer utvecklas nu när jag ska börja läsa mediakurser på hösten!
 
Var redigerar du dina bilder?
Photoscape som är ett gratisprogram. Går att ladda ner genom att söka efter det på google! Ibland använder jag mig även av BeFunky som är en internetsida!
 
Kan du visa mer foto/redigeringstips?
Absolut! Vad vill ni se?
 
Kan du göra en till gratisdesign? Vore så kul :)
Det ska jag väl nog kunna klistra ihop.. Har glömt en hel del med kodningen men det sitter väl någonstans där inne. Något förslag? :)
 
Kan du inte göra videobloggar? :D
Haha har gjort en och tror inte det blir fler. Det är så pinsamt att spela in och jag har aldrig något att säga haha.. Så jag får se!
 
 
Vilken musik lyssnar du på? Favoritlåtar? 
Hip hop och rap. Har mååånga bra sköna låtar som ex Southside
 
Favorit artist?
Har inte en favorit. Jag har några. Som ex Big Sean, Kirko Bangz, Bow wow, Kid Ink och Tyga. Det är sådana som jag verkligen älskar. 
 
Jag ska snart på en Wiz Khalifa konsert! Ska du se den? Hur mycket kostade Taylor Gang or Die tröjan?
Åh vad kul! Du kommer inte bli besviken!! Nä det ska jag tyvärr inte :( Jag skulle tippa på att den kostade runt två hundralappar. Kram! 
 
Fler konserter du ska gå på?
Inte för tillfället men förhoppningsvis kommer det fler!
 
Bästa konserten hitills?
Wiz Khalifas! Han verkligen pratade med publiken, underhöll oss och fram för allt så höllt han på i evigheter! Tyvärr så var Big Sean inte lika länge på scenen, inte ens en timme, tyvärr. Oavsett så var de båda grymma och det är så jäkla overkligt att ÄNTLIGEN få se en artist man älskar live. Ett plus i kanten var ju att jag på båda konserterna har haft sinnes bra platser, en till tre personer framför mig. Klagar inte! Ni kan se bilder och videos från Seans konsert här och från Wiz här!

Vad fint av dig att lägga ner kvalité i dina svar på frågestunder. Det uppskattas nog av alla läsare, jag uppskattar det iaf :) Och jag är en av dina läsare.

Svar: I think so too! Det var jättegott :D

ehh sorry att jag är lite sen men svara gärna, lyssnar du något på mac miller? isåfall hoppas jag du vet att han kommer till malmöfestivalen!

Svar: Njaa, gjorde mer förr. Tycker inte hans nya låtar är lika bra som de gamla. Ohja det vet jag och tack för du berättade! Puss!
Joanna D. Hansson

Mycket frågor med bra svar,diggar verkligen din blogg och rubriktypsnitt :D

sv: Åh men tack! Kul att du tyckte att jag passade i det :D
Nej men jag vill faktiskt ha lite mörkare rött än vad jag hade förut, så vinrött hoppas jag blir toppenbra :) VIlken hårfärg använde du? :)
Kram!

hej, det var jag som frågade om gratisdesigns frågan! du gör superfina vad det än är för slags design, men något liknande av dina egna designer. Tänk tillbaks på dina egna designer du haft på din blogg så kanske du kan göra något liknande?

Vore riktigt kul isåfall för gillade verkligen ett par av dina blogg designer du haft genom blogg tiden här! Puss

hej, det var jag som frågade om gratisdesigns frågan! du gör superfina vad det än är för slags design, men något liknande av dina egna designer. Tänk tillbaks på dina egna designer du haft på din blogg så kanske du kan göra något liknande?

Vore riktigt kul isåfall för gillade verkligen ett par av dina blogg designer du haft genom blogg tiden här! Puss

hej, det var jag som frågade om gratisdesigns frågan! du gör superfina vad det än är för slags design, men något liknande av dina egna designer. Tänk tillbaks på dina egna designer du haft på din blogg så kanske du kan göra något liknande?

Vore riktigt kul isåfall för gillade verkligen ett par av dina blogg designer du haft genom blogg tiden här! Puss

Riktigt snygg blogg!!




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR