hemmagjorda müslibars


Försökte mig på att göra müslibars idag. Och resultatet blev faktiskt ganska bra! Enkelt litet mellanmål att ta med på färd. Inte ett dugg svårt att göra!
 
Recept:
4 dl Havregryn
0,5 dl Nötter
1 dl Torkade frukter
0,5 dl Bananchips
0,5 dl Pumpakärnor eller solrosfrön
4 msk Kokosflingor
2,5 msk Vetemjöl
4 msk Sirap eller Honung
1,5 tsk Bakpulver
0,5 dl hett vatten
100 g smör

Såhär gör du:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Hacka nötterna, bananchipsen och de torkade frukterna (jag valde torkade aprikoser) du valt och släng ner i en skål.
3. Smält smöret i en kastrull.
4. Släng i kokosen och pumpafröna och tillsätt resten av de torra ingrienserna och rör om.
5. Häll i sirapen och rör om.
6. Tillsätt smöret och vattnet och rör.
7. Bred ut müsliblandningen och tryck ihop den i ett lager på ett bakplåtspapper i en avlång brödform eller litet ungsform.
8. Grädda müslibarsen i mitten av ugnen i 15 minuter.
9. Låt müslibarsen svalna så den stelnar. När den är stel enough delar du den. Easy!

Ser ju jättegott ut! Det måste jag ta mig tid till att prova på! :) Idag har jag inhandlat keso, banan och kiwi som jag blev sugen på efter dina bilder :D

Låter väldigt gott alltså :D




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR