lär dig ta häftiga bilder med hög slutartid


Där var några som undrade hur jag gjorde dessa bilderna (se bild ovan) och om jag kunde göra ett inlägg om det. Självklart kan jag det. Ska försöka förklara så gott jag kan.

Du behöver:
Kamera
Stativ (eller något bra ställe att ställa kameran på så att den inte skakar)
Något slags ljus, vi använde en ljusboll som skiftar i olika färger
Mörkt rum eller liknande

Gör såhär:
1. Börja med att placera kameran på ett ställe där det inte finns risk för "kameraskak", det kan förstöra hela bilden.

2. Välj läget S eller Tv (namnet skiftar från kamera till kamera).

3. Ställ in slutartiden med hjälp av hjulet på sidan, ju högre siffra du väljer desto längre tid tar det att ta bilden och du hinner göra fler rörelser.


4. När du valt siffra tar du ditt ljus och ställer dig framför kameran. Försöka att stå stilla och rita sedan i luften med hjölp av ljuset. Du kan tex göra trekanter, skriva något eller bara dra från alla håll och kanter.

Experimentera med slutartiden och va kreativa, bilderna blir superfräcka. I hope you get it.

Hej! Måste få säga att du har en väldigt fin blogg! Kolla in min blogg där det står om kvinnofrihet o allt jag tycker att folk borde reagera på! Vi ses (-:

oh... om man nu bara hade en kamera att ta såna bilder med också.. :c

vad har du för kamera? :)

måste testas.. :') helt klart!




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR