allmänna designtips

Comment: Hej, jag har en blogg som är dötråkig. Allting blir fel och vill inte som jag vill. Men du har gjort det flera gånger, så jag frågar tre frågor, om du svarar blir jag så glad att jag äter upp en kaktus. Typ, du kanske förstår
1. Hur gör du "subscriba min blogg hääär" det är hääret jag inte förstår hur du kan skriva in en länk och sedan fixa att det står häär..

2. Hur lägger man ut en video till youtube att man bara behöver trycka på en film( att det ser ut som man är på youtube) i bloggen utan att gå till youtube, typ som KONY 2012 elr american reunion

3. Den sista. Hur fotar man skärmen på datorn? Kraaaaaaaaaamar - julie

Answer: Okiii, ska förklara så bra jag kan!

Fråga ett:

Börja med att skriv en text och markera det du vill ska bli en länk. Klicka sedan på "kedjan" som är brevid HTML knappen.

Då kommer det komma upp en ruta som ser ut såhär (bild ovan). Där det står "länkens URL" klistrar du in adressen och sedan väljer du om du vill att sidan ska öppnas i ett nytt fönster eller ej.


Fråga två:

Börja med att leta upp ett videoklipp på youtube. Klicka på "dela" och sedan "bläddra in". När du gjort det kommer det komma en kod som du sedan ska kopiera. Men innan dess skriver du in hur bred du vill ha videon i "anpassad" fliken. Kopiera sedan koden.

Klicka på HTML knappen och klista in koden. Klicka på uppdatera och tadaaa, filmen finns i ett inlägg!

Fråga tre:
För att print screena, "fota skärmen" klickar du på Ctrl och Print Scr på tangentbordet. Sedan klistar du in det i tex Paint. Ska du print screena på en Macbook är det annorlunda, då vet jag inte riktigt hur man gör!

om man vill fota skärmen på mac trycker man på shift + cmd + 4 :)

"subscriba min blogg hääär"

Jag testade det nyss i med jag skulle länka en kompis blogg, men det funkade inte. Kommer upp att sidan inte kan visas, vet du vad som kan vara problemet då? Jag följde din hänvisning eller vad jag ska säga. Det har hänt innan också därför jag struntat i att göra det i med det inte funka.



( ja, jag är inte så värst tecknisk ) haha..

jag fixa det ;) haha

Toppenblogg med konkreta tips! Vad har du för typsnitt på rubrikerna? Vill verkligen ha det!

Svar: Tusen tack du! Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men jag kan tänka mig att den finns med på topplistan på dafont.com!
Joanna D. Hansson




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR