hur man får rörliga bilder


1. Börja med att ladda ner PhotoScape. Ett gratis redigeringsprogram, kommer dock inte ihåg var jag laddade ner det ifrån men det är bara att googla.

2. Klicka på fliken "AniGif"

3. Välj de bilder du vill ha med i bildspelet genom att dra dom från vänsterspalten.

4. Hur länge bilderna ska visas väljer du på "ändra tid"-knappen samt vilken övergångseffekt bilderna ska ha väljer du på "byt effekt"-knappen. Rätt logiskt.

5. Klicka på spara och spara! Simple as that!

Om man vill att någon speciell bild ska visas tex extra länge än andra bilder i bildspelet, högerklickar man på playknappen under den bilden och väljer det. Supa dupa enkelt! Hoppas ni hajar. Det är hur jag gör mna bilder, vill man inte ladda ner Photoscape till datan kan man alltid googla typ "Hur gör man Anigif" eller liknande! 

Såhär blir de:


UPDATE: På picasion.com kan man göra ett eget bildspel om man inte vill ladda ner photoscape

ååh vill ha lil wayne linnen så jäkla mycket! var köpte du dina?

Bea

Jätte bra tips :)

kan man ha sådana bilder på facebook också hehe? :D

eller typ instagram :D

Hur får man in dem på bloggen ?

Dem blir gif filer å dem funkar inte å ladda upp ? :O <3

Älskar linnerna! Vart har du köpt dem? :)



Har även en annan fråga. Om man inte vill ladda ner photoscape vet du vart man kan göra såna rörliga bilder på nätet? Alltså inte att behöva ladda ner. Och som är gratis? :)

Hoppas du förstod min fråga. Tacksam för svar.

Kram

Använder ALLTID Photoscape när jag ska göra animerade bilder. :)

Bäst! :D



Och förresten, fiin och bra blogg. ^^

Hur laddar du sen upp dom på bloggen?

kram!

Hur får man dem på bloggen? det blir bara filer i ens album..

Svar: Jag laddar upp dem som vanliga bilder, funkar inte det så vet jag tyvärr inte hur du ska göra :(
Joanna D. Hansson




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR