SÅ ÄNDRAR DU BREDDEN PÅ BLOGGEN

En tjej frågade hur man ändrade bredden på sin blogg. Så jag gör ett inlägg om det. Det är inte alls svårt att göra det så jag ska försöka förklara så bra jag kan.

Gå in på Design --> Stilmal och leta sedan upp stycket "content".
Där det står "width" skriver du in hur bred du vill ha den. Vi säger att du vill ha den 700px; (width 700px; skriver du då)

Sen måste du ändra HELA bloggens bredd annars finns det risk för att din meny hoppar ner. Det gör du under stycket "wrapper".
Men vilka siffror ska du då skriva in? Dina inlägg är 700px; och din meny är 150px; säger vi. Det blir 850 tillsammans. Skriv då in 850px; blir det inte bra ökar eller minskar du i värdet. Förhandsgranska innan du sparar. 

Jag hoppas ni förstår. Bättre kan jag nog inte.
 

snyyyyyggggiiiinng!!!

FUNKAR INTE!

Hej hej, underbar blogg, Jag undrar om du vill fixa min blogg header och bakgrund för jag får verkligen inte till det! skulle vara supppper gulligt tack!<3




× NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR